Miért érdemes a székhelyszolgáltatás mellett dönteni?

Három problematikus tényezővel fogsz szembesülni azonnal ahogy megalapítod a cégedet: Hol? Mennyiért? Meddig? Az első fontos döntés ugyanis, amit közvetlenül a cégalapítás előtt meg kell hoznod, az az, hogy hova fogod bejelenteni a céged levelezési címét, azaz hogy hol lesz a székhelyed?

A jogszabály szerint ugyanis minden cégnek rendelkeznie kell egy állandó, bejelentett lakcímmel, ahova a cég hivatalos levelei érkeznek majd. Itt kell fogadni a postást, a kapott leveleket pedig itt kell kezelni és tárolni.

A probléma ezzel csak annyi, hogy számos cég nem tart fent irodát, mivel nem éri meg nekik gazdaságilag – sok pénzbe kerül a titkárnő fizetése is.  Bár nem ez az egyetlen opció, sokan a saját otthonukba jelentik be a székhelyet. Bár ez az opció is kellemetlenségeket szülhet, ugyanis ez esetben minden adminisztratív feladatot otthon kell majd ellátnunk, és az átvételtől elkezdve a tárolásig, még a NAV embereit is itt kell fogadnunk. Ezen problémák, és sehogyan sem megfelelő opciók helyettesítésére találták ki a székhelyszolgáltatás intézményét, melynek fő feladata a hivatalos levelek fogadása, kezelése és tárolása, illetve a NAV fogadása is. A székhelyszolgáltatás tehát megkönnyíti a vállalkozók dolgát, ráadásul még pénzt és időt is megspórol nekik, emellett pedig a cég gazdasági képviselője képviseli a szerződésben álló cégeket is a hivatal emberei előtt.

No Comments

Post a Comment